TDO Forum
Templari Neri - World of Warcraft => Archivio Storico => Area Pubblica => Guide in Italiano CATACLYSM - World of Warcraft => Topic aperto da: Oshova/Colèra the Doomsayer - Marzo 12, 2012, 11:00:32 pm
-
segue l'elenco delle cure divise per classe che causano o meno lo stack della melma viola
druid
Effloresence - NO STACKS (I'd love to get this checked as my guess is it's supposed to act like Healing Rain/Holy Word: Sanctuary and give a stack on entry).
Lifebloom - 1 stack per cast. (NO STACKS on bloom)
Rejuvenation - 1 stack on initial application
Swiftment - 1 stack on the person swiftmended.
Tranquility - 1 stack per tick (i.e. a raid killer)
Wild Growth - 1 stack for each person hit by Wild Growth
Shaman
Chain Heal - 1 stack for each person it bounces to.
Earthliving - NO STACKS
Earth Shield - NO STACKS
Healing Rain - 1 stack upon entering. If you leave and re-enter, you gain another stack.
Healing Stream Totem - NO STACKS
Riptide - 1 stack on initial application
Spirit Link - NO STACKS (Although one report of it blowing up the raid. More info needed).
Unleash Elements (Earthliving) - 1 stack
Paladin
Beacon of Light - NO STACKS
Guardian of Ancient Kings - NO STACKS
Lay on Hands - NO STACKS
Holy Radiance - 1 stack for initial application (i.e. if it hits 4 people, 4 people get 1 stack).
Word of Glory - NO STACKS
Priest
Atonement - 1 stack
Binding Heal - 1 stack to the person you heal. More testing on whether stacks on the Priest.
Desperate Prayer - NO STACKS
Divine Hymn - 1 stack per tick (i.e. will wipe your raid)
Echo of Light (Holy Mastery) - NO STACKS
Guardian Spirit - ??
Holy Fire (with Atonement) - 1 stack per tick. Do not use if you have atonement.
Holy Word: Sanctuary - 1 stack upon entering. If you leave and re-enter, you gain another stack.
Holy Word: Serenity - 1 stack
Lightwell - 1 stack per buff gain (i.e. when the person clicks)
Penance - 1 stack for the whole channeled cast (i.e. not 1 per tick)
Power Word: Shield - 1 stack (even when glyphed)
Prayer of Healing - 1 stack
Prayer of Mending - 1 stack per rimbalzo
Renew - 1 stack on initial application (Renewing Renew in Serenity Chakra with a direct heal only adds 1 stack from the direct heal and none from the renewing the Renew. Yes, there are probably better ways to express this).
tip per i pala holy per tenere in vita il tank con viola attiva
Paladins can always bomb heals on a warlock or hunter pet with beacon on the tank. Pets can't get the purple add's stacks allowing you to free heal the tank. We always have one hunter in the raid using a turtle left full time on the boss specced into improved healability for just this purpose.
-
link interessante ^^
http://www.icy-veins.com/yor-sahj-the-unsleeping-detailed-strategy (http://www.icy-veins.com/yor-sahj-the-unsleeping-detailed-strategy) O0
-
ho unito i due topic, per evitare di fare due discussioni separate O0
-
Prayer of Mending 0 è tanta roba
Notizie per il Circle of Healing? 1 o 5 stack?
-
Prayer of Mending 0 è tanta roba
Notizie per il Circle of Healing? 1 o 5 stack?
1 stack x target curato
-
1 stack x target curato
Azz
Strano però il Prayer of Helaeing solo 1
-
nel senso che ne fa uno su ogni target...come penso faccia anche prayer
-
Bisognerà dividersi in gruppi di cura suppongo, interessante sto boss ;)
-
Appurato che escono 4 ooze, le combinazioni che possono uscire durante la fight sono solamente (e per fortuna) solo 6. Per ognuna di queste dobbiamo memorizzare ooze da ammazzare e setup del raid:
Generalmente Gialla > Verde
Nera — Blu — Verde — Viola:
2 strategie:
O ammazziamo la Verde come da programma, ttti sotto al boss e si gestiscono Add e la meccanica delle cure a stack.
O ammazziamo la Nera, ma il raid deve posizionarsi attorno al boss in maniera perfetta er minimizzare le cure ed essere in range di qualche curatore. Si massimizza il DPS in questo caso.
Nera — Blu — Verde — Rossa;
Si ammazza la Verde e tutti sotto al boss. Mana Void al 10% ammazzando eventualmente quello precedente.
Nera — Blu — Viola — Gialla;
Si ammazza la Gialla. Tutti sotto e via di mana void come al solito al 10% più il precedente.
Nera — Verde — Rossa — yellow;
Si ammazza la Verde invece della Gialla in modo da stare tutti sotto al boss per meglio curare i danni derivanti dalla Rossa
Nera — Viola — Rossa — Gialla;
Si ammazza la Viola anzichè la Gialla. Tutti sotto al boss e Aoe pesante sugli Adds.
Blu — Verde — Viola — Gialla
Si ammazza la Gialla, tutti sparsi in giro accuratamente e occhio alle cure e al mana void. Combinazione divertente questa!
-
Ottimo!
Non vedo l'ora di riprovarci! O0